Etiketter

söndag 31 juli 2011

Axel infiltrerar!!!

Igår kväll var jag på Björnholmens loge strax utanför Nässjö ihopp om en härlig danskväll. Det var inte jätte många jag kände som skulle till logen men jag bestämde mig ändå för att ta bilen dit. Scotts skulle spela, vilka för övrigt spelar väldigt bra. Tyvärr drar de väl inte den publiken jag önskade för kvällen utan mest "fyllfolk" om man får kalla de så ;-). Kvällen var långt ifrån bra men jag fick ju dansa några bra danser i alla fall.

I våras gick jag till läkarn efter flera månaders värk i axeln. De röntgade mig och diagnostiserade "impingement" vilkent innebär att hårt belastade leder och muskler fått pålagringar som minskar utrymmet för axelleden och gör att den och andra mjukdelar kommer ikläm. Detta är något som emellanåt gör ont som satan. Som mest har jag ont nattetid, när jag rör armen ovanför "axelhöjd" eller när jag har nån form av motstånd och använder axeln på "fel" sätt. Detta är verkligen skiiiit jobbigt och något som tyvärr har påverkat mitt liv mer än jag trodde. Tyvärr infiltrerar sig den här axeln också på min dans vilket inte ALLS är välkommet. Läkaren sa från början att jag inte borde dansa i samma utsträckning som jag gör men min sjukgymnast menar att jag ska röra och träna min axel och att det handlar om hur mycket smärta jag kan hantera. Jag väljer att lyssna på sjukgymnasten. Det vill ganska mycket till för att jag ska sluta dansa kan jag säga! Det är ju ett av de roligaste sakerna jag vet i livet och något som gör att jag mår bra och känner mig glad.  Tyvärr hände det som jag många gånger väntar på igår kväll. Jag blev uppbjuden av en kille som kanske inte hade den bästa förningen och jag råkade vrida axeln utåt varpå ett annat par krockade med oss. Jag skreeeek! Det gjorde verkligen ont! Det tårade sig i ögonen och jag var tvunget att gå av golvet! Just då kändes det som om jag aldrig skulle kunna dansa på "utedans" igen men efter lite pepptalk med vänner gick det över och jag var på banan igen. Det är ju inte så roligt att säga till den som bjuder upp att man har en axelskada och att denna personen bör undvika den och dessa snurrar, nä fyy vad pinsamt. Jag vill ju dansa, med alla. Det är ju sååå skoj! Tacka vet jag de jag känner som man kan dansa med och tala om att man har ont. Tack Tony för att du fortfarande vill träna och tävla med mig trots skitaxeln!!

Inget jätte skojigt intressant inlägg men jag ville bara spy ut lite för att det just nu känns "pissigt" som tusan! Inte nog med att jag har ont, jag är sned också!! :-( Nääää dags för gummibandsträning nu tror jag!

Ha det bäst där ute!!!
Jag och Tony på tävling!

1 kommentar:

  1. Skulle aldrig falla mig in att sluta tävla eller träna med dig :)

    SvaraRadera