Etiketter

torsdag 21 juli 2011

Budgetfynd och några "got to have"

Idag har jag haft en ledig dag från jobbet. Riktigt skönt faktiskt även om det inte är speciellt stressigt just nu. Anledningen till den lediga dagen var ett återbesök på Ryhov med S arm. S hade en kompis eller jag kanske ska säga "flickvän" ;-) som sov över inatt och eftersom hon skulle följa med passade vi på att besöka a6 efter sjukhusvisiten. Det var ganska mycket folk men jag lyckades hitta några godbitar som fick följa med hem :-)

Jag har letat efter en fin, skön bikini i säkert två år utan att lyckas och vad är oddsen för att jag skulle hitta den på Stadiums sommar rea?! Tydligen höga!! Super nöjd. Älskar den och jag känner mig nu mer än redo för Bahia Feliz. Hittade också en superfin tunika på hm i härliga höstfärger. Jag trotsade mitt röda hår, och tror att den kan bli riktigt snygg med ett brunt flätat bälte!

                      Stadium 49kr/del   
                                                                             
                      H&M 199kr

Nu har mycket utav höstens mode kommit till butikerna och jag har redan börjat hålla utkik efter de perfekta cognacsfärgade bootsen, känns lite tidigt ännu dock men man vill ju ändå vara i god tid! Tips mottages mer än gärna :-)

Jag har hittat de absolut finaste örhängen gjorda av Eva Attling. De är så snygga och passar till både vardag och fest. Smycken är ju något man inte köper till sig själv direkt. Egentligen vet jag inte varför men på något sätt är smycken roligare att få sånt än att köpa. Visst är dom läckra?! Bilden är hämtad från http://www.efvaattlingstockholm.com/

Nästa vecka ska jag och älskling åka till Ullared och shoppa loss. Finns ju inget direkt i klädväg men dagligvaror,sängkläder, handdukar, elektronik och heminredning lyckas man ju alltid hitta. Jag hoppas på att fynda en sådan här plattång. Bilden är hämtad från http://eleven.se

Ibland känner man för att ha rakt hår och det får man inte av mammas gamla sjuåriga plattång som glappar och har lagt av. Nej det är dags för en ny! Kanske har något ett tips på bra plattång. Finns ju en hel del att välja på. Ska man ha keramik, ionic eller tourmaline??


1 kommentar:

  1. Fin bikini!!! Själv har jag tyvärr köpstopp på just bikini....Tunikan fin med :)
    Har världens bästa plattång, återkommer om märke!!!
    Kram Sara

    SvaraRadera