Etiketter

söndag 17 juli 2011

Bahia Feliz here we come

Halloj på er där ute!!

Denna helgen har varit en fantastiskt lugn helg! En aldeles för lugn helg om jag får välja, men eftersom S har en bruten arm kan vi ju inte göra vad som helst. I lördag var vi inne i stan en sväng och handlade lite linnen och mjuksibyxor så att S ska klara av dagarna på fritids denna sista veckan innan semester. Den finns inte en enda T-shirt som går över S arm så linnen blev tvunget även om det inte direkt är den senaste modet. På H&M fanns massor med fina grejer på rea och hade jag åkt in själv hade nog plånboken varit i fara ;-) På kvällen grillade vi och hade lite lördagsmys hela familjen samlad. Hur mysigt som helst.

Idag har jag inte gjort många knop här hemma. Det skulle både behövas städas och rensas i rabatterna men vissa dagar känner man bara inte för någonting även om man har tråkigt. Istället bjöd jag ner en kompis och hennes två barn på lite fika och så bakade vi tillsammans med barnen. Kakorna var helt fantastiskt goda och är ni ute efter kaktips hette dessa Jämtlandskakor.

På tisdag firar jag och älskling vår treåriga bröllopsdag. Jag hade i smyg skaffat barnvakt för att vi skulle åka till rosenlunds relax och till restaurang Twincity för att avnjuta en härlig middag bara jag och älskling. Tyvärr fick hans jobb gå före denna dagen men istället blev en resa bokad till Gran Canaria om ett par veckor där vi får fira bröllopsdagen i efterskott......längtar!!

Är ganska nyligen hemma från en timmes promenad genom vårt lilla samhälle och jag bara måste få fråga vad det är som händer?! Är hösten redan på väg? Jag såg flera björkar som hade gulnade blad och enligt mig är det alldeles för tidigt! Jag har inte varit en enda dag på stranden ännu! Hallå? Vaddå svensk sommar. Tur att vi har resan att se fram emot!


Nu väntas myspys i soffan med filt och film!

Ha en underbar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar