Etiketter

onsdag 13 juli 2011

Mitt första inlägg

Hej på er, hej världen!

Tänk, nu sitter jag här! Jag sitter här och bloggar!! Har funderat på det i över ett år men inte tagit tag i saken. Jag har länge känt en vilja att dela med mig av min vardag, mina tankar och mina minnen men jag har helt enkelt inte vågat för vem vill läsa om mig?! Jag läser själv många bloggar även om jag inte följer någon slaviskt. Jag tycker det är intressant att läsa om andra människors liv och deras lycka där man många gånger själv kan känna igen sig. Att läsa bloggar som riktar strålkastarljuset på människors olycka och sorg gör mig tacksam och ödmjuk att få leva det liv jag gör här och nu med mina nära och kära. Jag tar inte dagen längre för givet! Jag har en livshistoria, jag har något att berätta, därför vill jag blogga. Jag har intressen och tankar jag vill dela med andra, därför vill jag blogga.

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag kan väl i alla fall försöka att presentera mig själv och hur jag är som person för er människor som inte känner mig.

Jag heter Marina och är 28 år gammal. Jag bor i en liten småstad i Jönköpingslän tillsammans med min man och mina 2 barn. Just nu är jag mitt uppe i mitt sommarlov då jag annars studerar till förskollärare. Hjälp! Tänk att jag är klar om ett och ett halv år! Tiden går så fort! Om jag skulle göra ett försök i att beskriva mig själv som jag tror andra ser mig skulle jag beskriva mig som snäll, omtänksam, ödmjuk, sprallig, nära till skratt, tankspridd, stressad men framför allt glad. För det är jag faktiskt! Oftast i alla fall. Alla har ju dåliga dagar men jag är faktiskt nästan alltid glad!

Jag har ett stort intresse i dans, ett stort passionerat intresse!! Jag har fastnat i dansträsket helt enkelt! Jag dansar för tillfället bugg och foxtrot. Buggen både på fritids- och tävlingsnivå, foxen bara på utedans. Jag skulle vilja hävda att dansen gör mig till en lyckligare, gladare människa. Jag kan inte riktigt förklara känslan men det är precis som om jag får ett lyckorus varje gång jag tränar eller är ute på dansbanorna.  Detta intresse tar upp mycket av min egna tid, och min dans kommer ALDRIG någon få ta ifrån mig. Det är alltså en stor del av mig som människa och utan den skulle jag inte vara jag.

Ett annat intresse jag har är kläder och mode. Jag älskar att frossa i både kläder och make-up men tycker sällan att jag har något. Därför händer det då och då att jag shoppar lite (mycket, skulle nog min man säga ;-)) Jag anser själv att jag inte direkt har någon stil, utan följer det mesta som är modernt för stunden. Jag tycker också om make-up och framför allt att lägga maken. Det är så fantastiskt hur man kan förvandla en människa med bara lite färger, borstar och pennor.

En annan stor del av mitt liv är såklart också, och faktiskt till största delen, mina nära och kära som betyder så mycket för mig. Jag är så otroligt glad att jag har den familj jag har idag, att mina barn får växa upp i en familj som våran. Att de får känna kärlek och respekt och den trygghet jag inte kände som liten. (Jag kommer att berätta mer om min barndom i senare inlägg).

Det känns som om jag skulle kunna fortsätta att skriva hur mycket som helst, men en gyllene regel när man bloggar är att inte skriva för långt, och det har jag redan gjort :-O Det får helt enkelt vara nog för denna gången, så ses vi snart igen!

Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Tycker nog att du ramade in dig själv på ett bra sätt :)

    SvaraRadera