Etiketter

tisdag 19 juli 2011

Bröllopsdagen!!

Idag den 19 Juli firar jag och Fredrik vår treåriga bröllopsdag. Läderbröllop! Hela dagen har jag gått och tänkt på vad jag gjorde nyss för tre år sedan. De minnen jag har är fantastiska.

Den 5 Maj året innan vi gifte oss hade jag fullt sjå med att planera kvällens frieri. Ja...det var JAG som friade :-) Jag insåg väl helt enkelt att om inte jag gör det så kommer det aldrig att bli av. Även om jag aldrig tvekat på Fredriks kärlek till mig mig så var jag fruktansvärt nervös den kvällen. Hela dagen hade jag gått och tittat på Fredriks ringfinger som jag såg var alldeles för litet för den stora ring jag hade gått och "smyghandlat". Det var bara mamma som visste vad som skulle ske den dagen då jag hade bokat henne som barnvakt då vi "bara" skulle gå ut och äta. Vad Fredrik inte visste var att jag senare under kvällens promenad nere på piren i Jönköping skulle fria. Jag hade skrivit en lapp hemma till mamma där jag beskrev hur hon skulle fixa i ordning nere i vår gillestuga. Golvet skulle vara täckta med kuddar, filtar och tända ljus och stora röda rosenbland skulle vara utspridda från trappan och runt om på filtarna. Jag hade köpt riktig champagne och belgisk choklad som vi tillsammans skulle avnjuta i kuddpalatset under småtimmarna.

Vi åt asiatisk mat den kvällen. Jag minns varken vad vi åt eller vad vi pratade om för det ända jag kunde tänka på var hur jag skulle säga det till honom. Jag var verkligen ett nervvrak och att han inte märkte att något var på gång är ett under. Efter maten valde vi att istället för dessert ta en glass nere på hamnpiren och det var där på en parkbänk jag frågade honom om han ville bli min, min för alltid och han sa JA!

Vi gifte oss i Vadstena klosterkyrka för just tre år sedan och jag kommer aldrig glömma den dagen. Det var så fantastiskt roligt och romantisk och att jag lyckades hålla tårarna tillbaka under vigseln var ett under. Redan under en repetition 4 månader innan vigseln stod jag nämligen och bölade inne i sakristian framför endast Fredrik och prästen. Detta var därför något jag fasade för ända till vigseln var över. Jag klarade det!!

Det bor en stor romantiker inom mig och att jag står för romantiken i vårt äktenskap kanske ni redan förstår ;-)

Fredrik... Jag älskar dig så fantastiskt mycket!!!

6 kommentarer:

  1. Naaaw!! Sååå fint va det.. Flera tårar fälldes i kyrkan.. Det Var verkligen en helt underbar dag i Vadstena =) <3

    SvaraRadera
  2. Marina, vilken underbar blogg du har. Du skriver jättebra och va modig du är dom delar med dig av ditt liv och dina tankar ;-)
    Kram Ann

    SvaraRadera
  3. fint värkar ha det underbart,;)

    SvaraRadera
  4. åh! JAG VILL OCKSÅ GIFTA MIG! :)

    SvaraRadera
  5. Tack! Blir så glad att många tycker om bloggen!

    Emelie: Jag tror den dagen kommer ;-) snart!

    Kramar Marina

    SvaraRadera