Etiketter

söndag 9 oktober 2011

Vilken underbar helg!!

Jaaa, den här helgen har faktiskt varit helt underbar. Man har inte gjort något speciellt men ändå gjort en del. I fredags storstädade jag ovanvåningen efter jag kom hem efter pratiken. Egentligen var jag alldeles för trött men blev det inte gjort då skulle det aldrig blivit gjort. Helt underbart var det sedan att i lugn och ro tända lite ljus och ha fredagsmys med ungarna. Älskling var iväg på jobb å hade eget fredagsmys i bilen på väg hem. På lördagförmiddagen stack vi till grannbyn sk "Shitlake" och köpte lite tyg till ungarnas sovrumsfönster. Efteråt köpte vi lite "kondisfika" och stannade förbi hos svärmor och svärfar. Väl hemma igen tog jag tag i storstädningen på nerevåning, till och med soffan fick bli dammsugen :-) Härligt när allt är gjort och när hela huset för en gång skull känns riktigt fräsch!! På kvällen åt vi varmasmörgåsar och hade kvalitetstid i soffan med godisskålen framför helt magiskt!

Denna söndag har delvis spenderats i sporthallen då vi har haft dansträning med Johan Åhs. Denna människa är en otroligt rolig och kompetens tränare och det är lika roligt varje gång han kommer "ner" till oss här i Habowood. När jag kom hem på lunch rasten stod älskling och stekte pannkakor till hela familjen. Jag valde bort sylten och fyllde mina plättar med en underbart god avokado och kesoröra (recept finns nedan) Det är så underbart härligt att komma till ett dukat bord tycker jag. Det är ju inte varje dag man får uppleva denna gourmetkock till man direkt ;-) Det behöver inte vara oxfilé och massa annat fint, det uppskattas att bara få sätta sig ner och äta och slippa disken och allt annat som hör matlagning till. Tack älskling, får du gärna göra fler gånger :-)

Ikväll hoppas vi att det går nån riktigt bra film på TV, för lite senare åker ostbrickan fram.....mums! Denna helg ligger verkligen bland de bätte på länge!

Här kommer receptet på avokado och kesoröran om nån vill ha. Hur gott som helt att ha i crepes, på smörgåse eller knäckebrödet och nyttigt är det också.

Avokadoröra

1 avokado  
1 tomat örtsalt efter smak
250g keso
1tsk smulad oregano
lite, lite pressad vitlök
(räkor el skinka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar