Etiketter

måndag 17 oktober 2011

Hälsosallad, fem stjärnor av fem möjliga!!

Tjenixen på er!

Idag har jag äntligen fått träffa min goá kurskamrater efter en tvåveckors VFU-period. Även om det är super roligt att få göra praktik så saknar man ju ändå skollivet ett smula och inte minst alla goá tjejer. Idag gick vi tillsammans och lunchade på ett ställe i Skövde som heter Pims. Jag beställde en "hälsosallad" då jag hört att den skulle vara väldigt god. För endast 72kr har jag idag alltså ätit den godaste salladen någonsin och jag överdriver inte ett enda dugg. Salladen bestod av sallad, mestadels isberg men även lite annat, grillad kycklingfilé mör och fin, 1 avokado, alfagroddar, tomat, gurka och vad restaurangen kallade chillikeso. Jag säger bara MUMS! Det låter kanske inte så himla exalterande men den där chillikeson och kycklingen hade de mest godaste smaker...och så heter den häsosallad också vilket såklart är ett extra pluss i kanten! Pims har en stammis kan jag säga :-)

Tänkte bjussa på ett recept på en annan gosak, nämligen morotstsatsiki. Jag gjorde detta för första gången i helgen när vi hade folk hemma på middag och fick höra att den var jätte god. Att denna också är nyttig skadar ju inte direkt, i alla fall inte om man jobbar för ett beach 2012 :-)

3 stora rivna morötter
3 dl turkisk yoghurt
4 pressade vitlöksklyftor
salt & peppar

Blanda allt och låt stå och "dra" en stund i kylen. Klart att servera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar