Etiketter

måndag 31 oktober 2011

Äntligen lite ledighet!!

Hej på er!

Nu var det nog en vecka sedan jag skrev något här i bloggen. Ibland går det bara inte! Ibland känns det verkligen som att jag inte har något att skriva om heller. Vem vill läsa sådant tänker jag!?

Veckan som har gått har varit otroligt jobbig, men delvis har jag nog mig själv att skylla med tanke på att jag alltid skjuter upp saker, gärna rapportskrivningar. Jag har alltid haft lätt för att skriva, vet redan innan jag ska skriva hur jag ska skriva men denna gången gick det inte lika smidigt som jag trodde. Vilket jag självfallet fick sona för :-S

I måndags träffades vi i skolan för att repetera vår teater föreställning på högskolan och på tisdagen var det dags för redovisning och examination. Som ni vet pendlar jag ju från Habowood till Skövde där jag pluggar. Mitt månadskort hade precis tagit slut, lagom till redovisningen och eftersom jag inte skulle vara i skolan igen förrän nästa vecka tänkte jag att jag tar bilen till skolan så att jag inte förlorar en hel vecka. Sagt och gjort! Jag skjutsade först ungarna till dagis och fritids vid halv sju tiden och tänkte att jag nu hade god marginal (1,5timme) att ta mig till skolan. I vanliga fall tar det nästan exakt en timme men på redovisningsdagen var det på håret att jag hann dit. Bilen hade bara fått för sig att inte visa hastighet, bensin, eller varvantal så man kan säga att jag var lite smått nervös hela vägen till Skövde :-) Bensinen hade jag någorlunda koll på men hastigheten, noll koll och dessutom är vägen full av kameror. När jag väl var framme kunde jag dock konstatera att jag INTE hade kört för fort i alla fall. Redovisningen gick bra och vi gick igenom :-D

Det var fantastiskt roligt att spela teater. Skulle mycket väl kunna tänka mig att göra det lite oftare. Har nog alltid tyckt om att stå på scen när jag tänker efter. Många gånger har jag drömt om att arbeta med teater och åka runt, stort som litet. Nu har dock drömmarna om stora teatrar minskar en hel del, men tänk så skoj att få arbeta med att åka runt och dramatisera för barn, i förskolor och skolor. Åh vad skoj! Drömma får man ;-)

Resterande dagar av vecka har bestått av rapportskrivning. Ja HELA dagarna. Från morgon till kväll, minst 12 timmar. Har till och med haft drömmar om variationsteori och barns matematik. Hua!! Va riktigt jobbigt där ett tag. Jag hatar att lämna ifrån mig saker jag inte är nöjd med men den här gången var jag bara tvungen. Tre dagar innan inlämning fick jag skriva om en av rapporterna då min observation var "lite tam". Hmm inte rättvist men men kanske har jag mig själv att skylla? Kanske var instruktionerna "lite tama"?

I helgen var det danstävling i Tenhult och ännu en gång drog jag och danspartnern dit ihopp om att någon gång igen få stå på pallen, men inte denna gången. Det gick mycket bättre än de senaste gångerna och vi lyckades att ta oss både till semi och final. Det slutade på en 6:e plats och vi kände oss ändå ganska nöjda. Man satsar ju alltid på att i alla fall få stå på prispallen men denna gången gick det bara inte. Vi hade grymt bra motstånd och vi dansade kanske inte vårat bästa heller. Vår tränare sa att han inte kände igen oss och att dansen så tung och ihoptryckt ut. Dommarn sa att han gillade vår grundstil men att vi borde variera oss mer. Älskar sådan kritik för nu vet vi verkligen vad vi ska träna på. Nu jäklar.....


Nu är det sportlov här i Habowood och jag har bestämt att ta lite ledighet. Den nya kursen som ska börja läsas börjar inte förrän på onsdag så nu har vi sportlov, jag och ungarna. Hela tre dagar denna veckan ska vi vara lediga och det ska bli sååå skönt. Har lovat både monkeytown och badhuset denna veckan. Man får helt enkelt passa på!

Ha det bäst alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar