Etiketter

söndag 13 november 2011

Svisch, så var det söndag!

Hej på er gott folk!!

Denna helgen har verkligen varit super härlig! Vi har verkligen inte gjort många knop men underbart har det varit. Både torsdagen och fredagen var vabbdagar och lagom långtråkigt. Jag och lilltjejen bakade ett helt lass med lussebullar för att säkra kommande advent. Helt underbart! Börjar faktiskt känna på den lilla julstämningen redan och ett besök på Ikea gjorde inte saken bättre ;-) Fredagar är helt klart den bästa dagen på veckan. Man är liksom lite lagom slö, lagar någon god mat och kikar på Idol. Min favorit är helt klart Amanda Fondell! Hon är en tjej som verkligen har något alldeles eget och som lyckas att förvåna och leverera vecka efter vecka. Jag gillar när artister är lite egna, har säregna röster och kör sitt egna race. Brittan släng dig i väggen! Tror och hoppas att Amanda vinner hela Idol skiten, eller ja möjligtvis Moa Lignell för hon är ju också helt underbar. En blandning mellan Alanis Morisett och Amy McDonald!!

Lördagen bestod av städ, tvätt och annat skoj men framåt kvällen fick vi besök av en gammal vän vi inte sätt på flera år. Riktigt trevligt. Han hade med "tjejen" som vi inte hade träffat och jag skulle vilja säga att kvällen blev super trevlig. Satt och vinade, pratade minnen, fick skrattanfall och hade det allmänt trevligt. Trodde inte det var sant när klockan slog kvart i två och det var dags att lägga sig!

Idag har det varit farsdag och vi stack ut till älsklings pappa, käkade lite mat och fikade. Jag tycker tusan att jag fikat aldeles för mycket den sista tiden men det säger jag ju alltid. Lagom kommer dessa tankar på söndagarna också när man känner att "imorgon ska jag börja mitt nya liv". Varje söndag är det samma sak. När ska man någonsin lära sig! Jag är helt klart svag för sötsaker, en vana jag vet med mig att jag borde sluta med. Lättare sagt än gjort dock. Hade en riktigt bra period för någon månad sedan när jag inte åt något sött alls på veckorna, tror jag ska börja med en sådan vecka nu igen, som  varje vecka ;-)

Nej.....dags att dra till sporthallen och dansa av sig några lussebullar..

ha det gött....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar