Etiketter

måndag 28 november 2011

Jag lever!

Hej på er!

Jösses, två veckor sedan såg jag! Det måste vara min nya telefon ;-) Skaffade mig nämligen en ny telefon för ett par veckor sedan vilket gjort att jag inte öppnar upp datorn så ofta. Idag är jag dock hemma och "ledig" ifrån praktiken vilket gjorde mig sugen på att kika in här igen.

Just nu är jag inte speciellt glad, har nämligen varit hos läkarn och diskuterat eventuell kortinsoninjektion och operation av min axel. Läkaren menade att jag hade gått med mina besvär lite för länge och att jag skulle erbjudits en kortisoninjektion tidigare. hon menade också att en injektion möjligtvis kunde tänkas hjälpa mig då kortisonet förtvinar lite grann på de mjukdelar som kommer i kläm i min axel. Egentligen hade nog läkarn räknat med att ge mig en idag men jag vill fundera! Dels för att jag de närmsta dagarna efter injektionen ska låta bli att anstänga armen, hmm jag har ju praktik nu och danstävling till helgen....Nä...inte nu! Sen är jag ju extremt spruträdd också :-S och så har man dessvärre läst om hur det känns under dygnet efter.....nej jag vill inte!!! Läkarn är inte säker på att det kommer bli bra men chansen finns att det hjälper lite i alla fall, och att det inte kommer att bli sämre! Jag skulle fått den tidigare men hon menade också att om hon skickar mig till ortopeden direkt så skulle de ändå ge mig en injektion i första hand. Nu är tiden bokad lagom till min födelsedag vilket känns otroligt tråkigt, jag vet egentligen inte vad jag vill, speciellt inte efter att man läst så mycket om vad kortison gör för verkan på våra kroppar och hur stor chansen är att det blir bra, att läkare i Sverige alldeles för lättvindigt delar ut injektioner! Har ju en mamma som också haft problem med sin axel och fått flertalet kotisoninjektioner..... :-( Skit är det!


Bilden lånade jag från sidan: http://www.weldoen.nl/schouder/impingement.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar