Etiketter

söndag 6 november 2011

Min sotning steg för steg

Hej på er!

Har fått flera önskningar om hur jag gör när jag sotar mina ögon. Jätte roligt tycker jag och bjuder här på hur jag gör. Jag tycker dock att detta blir aningen mörkt för mig men till party är det ju kanon! Funkar faktiskt att sota på detta viset med andra färger också :-)

Steg 1
Grunda med en eyeprimer över hela locket ända upp till ögonbrynen
















Steg 2
Lägg en svart skugga över hela locket och längs globlinjen
















Steg 3
Sudda ut alla skarpa kanter med en stor blendingpensel
















Steg 4
Lägg en ljus/vit skugga längs med ögonbrynen och längst in i ögonvrån. Skugga ihop med det svarta.
















Steg 5
Lägg en tunn eyeliner med penna. Smala i ögonvrån och lite tjockare längt ut.
















Steg 6
Lägg en eyeliner strax under nedrefransraden och inne i den blötalinjen. Sudda ut nedre linjen med en liten pensel med svartögonskugga på.
















Steg 7
Time for the mascara! Jag tar alltid två lager både på den nedre och övre fransraden, för att jag har så ljusa tunna fransar. Klart! Lycka till :-D










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar