Etiketter

lördag 5 november 2011

Marykay party!

Hej på er!

Idag har dagen gått fort som tusan. Gick upp vid åtta tiden, gjorde frukost. Hade lite myspys i soffan och sen drog vi till barnens paradis, nämligen RYFORS GODISFABRIK. Jösses vad massa gott det har! Det är absolut livsfarligt att gå där inne, men för en gångskull blev den en "lagom" påse. Efter det blev vi bjudna på lunch hemma hos svärmor och svärfar. Alltid lika gott, alltid lika trevligt.

En kompis till mig hade för första gången, eller var det kaske andra gången, ett "marykay-party" hemma hos sig. Sminktokig som man är var jag ju bara tvungen att gå!  Det var riktigt länge sedan jag var på ett sminkparty men det här slog nog alla i hästlängder. Inte nog med att det fanns en massa smink och skönhetsprodukter hon hade också kokat glögg, dekorerat pepparkakor med fina hjärtan och ställ fram en massa skumtomtar, som jag bara älskar :-) Snavka om att locka fram julkänslorna! Det kanske var ett försäljningsknep, det börjar ju bli dags att fixa julklapparna ;-) Man fick i lugn och ro möjlighet att prova och känna sig fram bland alla prudukter och vi hade det bara allmänt mysigt och trevligt. Tror att denna tjejen kommer bli grym som konsult! Om jag köpte något? Jo minsann, ett borstset blev det med tillhörande väska. Naturligtvis i äkta hår till ett förmånligtpris!


När partyt var över och det var dags att gå hem, fick man en liten gåva som låg inuti den sötaste lilla förpckningen du kan tänka dig. Ambisiös som hon är den här tjejen hade hon givetvis gjort askarna själv. Inuti fanns en handkräm, en liten bit choklad och ett presentkort, ja tackar ja. Dags för party hemma hos mig snart. Perfekt för tjejkvällen! Jag fyller ju faktiskt år snart :-D



Imorgon lovar jag att jag ska försöka lägga ut en tutorial på hur jag sotar min ögon. Jag vet att det är flera som önskat detta och jag är ledsen att jag inte gjort det ännu. Kommer imorgon så håll till tåls :-)

Ha det gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar