Etiketter

måndag 29 augusti 2011

Vilken helg!

Hela helgen har gått i dansens tecken och det har varit fantastiskt skoj! Det är inte varje helg man tränar effektivt i 12 timmar och blir tränad av eliten! Alltså är det inte konstigt att man känner av kroppen så här dagen efter! Jag har ont nästan överallt men höfterna är nog det stället som gör mest ont.

Träningarna har varit otroligt intensiva och otroligt roliga och nu när allt är så friskt i minnet längtar jag till träningstävlingen ska ta fart igen. Egentligen är det träning redan ikväll ;-P men jag känner att min kropp behöver vila idag. Jag har lärt mig flera nya stegvariationer och synkoper/hesiteringar och behöver nu bara få dem att flyta med och in bättre i min dans då mina synkoper annars är ganska explosiva.

Det känns riktigt bra när jag dansar tillsammans med min partner och jag känner att både jag och han har lärt oss en hel del denna helg. Jag skulle vilja säga att självförtroendet inför kommande tävlingar har ökat en hel del men det kan ju helt klart ändras bara några minuter innan tävling, det vet man ju sedan innan ;-)

Nu är det bara hård träning som gäller, sen så.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar