Etiketter

onsdag 24 augusti 2011

höstig röd hårfärg!

Just nu är jag sååå sugen på att göra något med mitt hår. Jag har alltid tidigare mixtrat och fixat med mitt hår i massa olika färger och grejer men det har också lärt mig att man alltid ska gå till frisören.

Jag går till StudioH (http://www.studioh.nu/) här i Habo och klipper mig och har sedan första gången alltid blivit super nöjd. De som jobbar där är alltid mycket nogranna och vet vad man passar i och så vidare. "Min" frisör heter Ann och jag vet inte hur många gånger tjatat på henne om att klippa lugg. Jag får ju endel idéer ibland men det är tur hon finns där och stoppar mig :-) Lockigt hår och lugg är ju inte den ultimata! Läs gärna Anns mysiga blogg om livet här i Habowood (http://habowoodfruar.blogspot.com/).

Snart är det i alla fall dags att boka tid för klippning och jag är supersugen på att förstärka min röda hårfärg en aning. Just nu känns den bara matt, blek och tråkig men samtidigt är jag lite skraj för hur det skulle bli. Visst är det snyggt med kopparrött hår? Frågan är bara om jag verkligen passa i ett sådant eldigt rött hår? Får helt enkelt höra med Ann :-P


(Bilden är tagen från redleopardwoman.blogg.com)


(Bild tagen från thehairstyler.com)

2 kommentarer:

  1. Du skulle verkligen passa i det!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut att du ska göra ditt hår ännu rödare. Du kommer passa jättebra i kopparrött hår.
    Men ingen lugg :)
    Kram Ann

    SvaraRadera