Etiketter

tisdag 23 augusti 2011

Days of my life!

Hej å hallå!

Nu var det så där länge sedan igen :-S Har inte skrivit en rad här inne sedan i torsdags men jag kan heller inte påstå att det hänt något speciellt anmärkningsbart fast när jag tänker tillbara har det faktiskt hänt en hel del.

I fredags var vi bortbjudna till ett par vänner på lite grillat och som vanligt var det mycket trevligt och gott, även om gasolen tog slut och köttet blev ugnsgrillat :-P

I lördags gifte sig ett par nära vänner till oss i all hemlighet. Efter nästan nästan 20 år tillsammans tog de äntligen steget och genomförde vigseln helt i deras stil på en strand vid vättern med bara den närmsta familjen. Tyvärr befann vi oss hemma och missade denna fantastiska händelse men som sagt var det inte någon tillställning de ville ha utan bara vara tillsammans med familjen, vilket är såååå fint. Jag är så glad för deras skull och hoppas givetvis att de kommer få ett fortsatt lyckligt liv tillsammans.

På söndagen kom min pojk hem efter nästan 4 veckors semestrande med sin pappa. För er som missat det så bor jag alltså inte tillsammans med min S:s pappa. Vi var mycket unga när vi fick S och när han var bara 6 månader gick vi separata vägar. S pappa har bott utomland i stort sett sedan han var bara 1 år vilket givetvis gjort att han varit borta från mig större delen av sina sommarlov. Många frågar mig om jag inte tycker det är jobbigt men det gör jag faktiskt inte! Visst kan jag sakna honom massor och ofta kommer längtan på kvällarna när man ligger och ska sova, men samtidigt vet jag att han är med sin pappa som han i sin tur har saknat sedan förra lovet. Nu skall dock S pappa flytta närmre vilket jag tror kommer bli mycket bättre både för pappan och för S. Nu kommer dom kunna ses oftare och vara mer delaktiga i varandras vardagliga liv. En lyckligare pojk en lyckligare mamma :-)

Lite shopping har jag också hunnit med även om det bara varit till ungarna. Det har varit skol- och dagisstart och då är det roligt och välbehövligt att byta ut sommarkläderna mot höstkläder. Jag har slängt några ögon i skoaffärerna efter ett par fina bruna boots men har fortfarande intte hittat de perfekta. Jakten fortsätter.

Idag kan jag tala om att jag genomför den där tentan jag tidigare skrivit om och måste säga att det känns riktigt bra i magen. Jag gick ut ur tentasalen nynnande men efter lite snack med tjejerna började man bli lite osäker på endel utav frågorna. Ja ja nu är det bara att vänta på resultatet. Godkänd det är jag helt säker på att jag blev i alla fall ( tror jag :-P )

Nu ska jag hoppa in i en skön dusch, hoppa i fleecmorgonrocken, slänga mig i soffan och titta på sex and the city. Serien går i repris nu från allra första början och det är så skoj att se Carrie i 90 tals kläder. Tänk att man önskade ha alla hennes kläder och skor redan då. Kan bara säga att de kläderna hon hade då hade slängts i "UFFlådan" för länge sedan. Vad tänkte man? Filmen Sex and the city 2 har jag inte sett ännu men så fort ensamhemma kvällen kommer blir det godis och denna filmen, helt klart!



Over and out

1 kommentar:

  1. har du kollat skorna på Deichman? De har ju ett otroligt utbud!
    Kraaaam/Jóka

    SvaraRadera