Etiketter

onsdag 11 april 2012

Budskapspyssel

Har funnit en nytt intresse! Pyssel

Här är en tavla jag slängde ihop förra veckan. Med bara lite grejer man hittar hemma i gömmorna kan man göra konstverk ;-) Jag använde mig av en canvastavla, lite spets, ett filthjärta och en svart penna. Hur jag fick texten så jämn och fin är en knep jag fångat upp av Kajsa! Du skriver ut den text du vill ha i den storlek du tänkt dig på ett vanligt "skrivar-papper". Jag använde mig av ett typsnitt från Word. Du vänder pappret så att baksidan ligger uppåt. Du fyller i texten hårt (den blir spegelvänd) med en blyertspenna. Sedan lägger du pappret med den ifyllda delen mot canvasen eller vad du tänkt att skriva på. För att få texten att "fastna" på canvasen drar du med blyertspennan i texten som är på pappret......voila......Nu är det bara att fylla i med pensel eller penna! Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar