Etiketter

torsdag 19 januari 2012

Frosseri i spets, volanger och kvinnliga linjer

Jag tror jag har funnit det......jag vet att jag har funnit det!! Typen av kläder som det skriker MARINA om. Jag är totalt förälskad och önskar att jag kunde byta ut hela min garderob.

Kläder är verkligen något personligt. Jag gillar att se på kläder och tycker mig ha ett sinne för vad som är snyggt....på andra!! När det gäller mig själv och min klädstil är jag inte alls lika säker. Jag kan inte ha på mig vad som helst då jag är ganska kort och har lite former. Jag är dessutom rödhårig vilket sätter gränser för vilka färger jag passar i. Jag har inte direkt någon speciell stil i mitt val av kläder, just för att jag inte hittat "min" stil.....Jag tror dock att jag gjort det nu :-)

Sista jag var i Gällstad på shoppingtur kikade jag in i butiken brevid lager som heter Ahman och Nielsen. Där inne sprang jag för första gången på klädmärket "cream". Jag hittade en klänning som jag blev tokig i men tyvärr fanns den inte i min storlek. Efter denna tripp kikade jag i butiker i jönköping men utan resultat. Har inte letat efter märket på nätet heller direkt.....förrän nu!! Har därför upptäkt attt det finns en uppsjö av märken som säljer denna typen av romantiska kläder så som ester elenora, cream, yours truly mm.

Jösses vad fina grejer det finns. Älskar den romantiska stilen med spets, volanger och kvinnliga linjer. Kolla in dessa godingar.......


Cream
Cream - Cardigan Mildred Brownie

Cream - Cardigan Michelle Grey Blue 50% REA

Cream - Klänning Letty Khaki 60% REA

Ester Elenora



Dessa bilder hämtades på http://www.shop.essere.se


www.nordljus.net

Culture
Bild saknas
hämtat från www.alvashus.se


Budget

Tunka inhandlad på Clarks för endast 299kr, sjal från family house realisation endast 74kr!!






6 kommentarer:

  1. Bild nr 1 & 3 stod det Malin på!! ;) supersnyggt!!!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet Malin, och tänk att bild 3 är på rea, men självklart stora stl kvar :-(

      Radera
  2. Du åker inte utan mig!! ;)

    SvaraRadera
  3. Cream finns på Elegansia som ligger i den nya "genomgången" mellan Seb och Smedjegatan i Jkpg (ansvaret/allvaret??), men de har långt ifrån alla delar av deras kollektioner... Jag brukar handla i en butik i Blekinge när jag är där, mycket bättre utbud!! Men deras kläder är underbara!!! Älskar hur de blandar olika material med varandra!! Köpte tre plagg sist.. (men som sagt, i Blekinge...) Å de är långt ifrån billiga...
    // Louise Gustafsson

    SvaraRadera
  4. Louise!

    Har hittat Cream på Elegansia men precis som du säger så har de ju bara ett litet axplock men visst är de bara underbara!! Ha det bäst :-)

    SvaraRadera