Etiketter

tisdag 3 januari 2012

Back on track

Hej världen!!

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev något här inne. Jag har verkligen inte alls kännt för det. Har liksom varit helt loj gällande bloggen ett tag. Jag funderar på att göra bloggen säker med säkra användare så att jag kan skriva och berätta om min familj. Just nu försöker jag ju låta bli det då jag känner att jag inte vill delge hela världen bilder och annat på mina barn. Jag blir liksom så begränsad i mitt skrivande på nåt vis. Samtidigt vet jag att jag skulle förlora några läsare då det blir krångligt för dem att först att logga in innan det går att läsa inläggen......hmm....tål att funderas på ett tag.

Jul helgen har varit helt fantastisk. Precis så som jular ska vara fast utan snö då förstås! Det har ju verkligen varit dåligt med den varan den här vintern! Så tråkigt för barnen, men den kommer väl lagom till våren ;-) Nyårsaftonen spenderade vi på Sunds Herrgård strax utanför Jönköping tillsammans med några av våra närmaste vänner och nya bekantskaper. Det var verkligen hur mysigt som helst och alldeles lagom på något vis.

Nu har pluggandet dragit i gång igen och i vanlig sedordning sitter jag här med min rapport i sista stund. Det är så märkligt att jag inför varje termin lovar mig själv att ligga "steget före" för att sedan bara dra på det. Jag har välsignats med en förmåga att kunna skriva och förlitar mig liksom på det varje gång....det är lugnt, jag har tid ;-)

Denna veckan är vi lediga och jag funderar på att hitta på något med barnen, men vad? Vädret gör ju att man liksom blir helt förlamad. Bio har vi redan varit på. Skridskor åkte vi förra veckan (innomhus!!), badhuset och leklandet vägras.....hmm finns inte jätte många alternativ kvar då! Imorgon ska jag fika med en nyfunnen bekantskap....ska bli super trevligt och på torsdag blir det äntligen lite dans!! Det har varit dåligt med den där dansen ett tag då jag blev ordinerad vila efter min kortisoninjektion och julhelgen har liksom inte lämnat någon lucka för dansträning! Axeln känns lite bättre men absolut inte bra. Jag får för mig att kortisoninjektionen inte sattes på rätt ställe men opptimist som man är, tänker jag ändå ge det lit tid. Bättre har det ju faktiskt blivit.

Nu en extra kopp kaffe och renskrivning

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar