Etiketter

tisdag 10 januari 2012

"Käre gode gud, gör så det bli snö"

Hej!!

Nu har äntligen snön kommit! Som vi väntat. Helt underbart att titta ut mornar som dessa. Själva skottandet är väl inte så skoj kanske men att se en ljus värld där utanför fönstret har vi inte gjort på länge. Min lilla tjej hade häromdagen skrivit "KÄRA" på sin hand och när vi frågade henne vad hon hade skrivit så sa hon - Det blev lite fel, för jag skulle skriva "Käre gode gud gör så det bli snö" men det fick inte plats. Hahaha, de är väl för härliga! Därför är jag också extra glad för hennes skull!

Skolan har dragit igång igen och denna terminen ska jag läsa hela fyra kursen. Tycker det är ganska skönt att komma tillbaka till lite rutiner nu på vardagarna, även om det är skönt att vara ledig. Hade tänkt att byta ut en engelska kurs mot en gitarr kurs på HLK i Jönköping men tyvärr var det en fortsättningskurs, och där platsar INTE jag! Just nu sitter jag och försöker lära mig själv att spela. Jag ska kunna, jag måste, jag vill. Det värsta är nog att jag är så otålig. Jag har haft en gitarr i typ fjorton dagar och förväntar mig kunna spela. Jag försöker få fram gitarren en liten stund varje dag och jag kan säga att min lilltjej numera kan sjunga "Fredrik åkare" och "Utan dina andetag", det blir liksom priset av mitt nötande :-) Några gitarr freaks där ute som har några tips kanske???

Idag verkar vi få en ledig dag! Jag har nämligen anmält mig tillgänglig för arbeta denna dagen men än så länge har telefonen varit tyst. Ganska skönt ändå. Då kan jag ju ta med mig lillhönan ut till pulka backen och åka på den nya julklappen. Känns som om det här kommer bli en kanon dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar