Etiketter

fredag 13 januari 2012

Magsjukan och kärleken till min lillebror!

Hej på er!!

Idag blev visst en ledig dag också. Jag skulle egentligen jobbat både igår och idag men så kom den där sjukan ni vet.....ja den där magsjukan! Tror jag i alla fall. Var i skolan i onsdags där vi hade redovisning av vår teaterföreställning sedan tog jag tåget raka spåret till Jönköping för terminens första dommarträning. När jag vaknade i torsags morse hade jag sådan huvudvärk att jag knappt kunde stå upp. Det var verkligen fruktansvärt och jag kände hur det liksom vattnades i munnen. Jag väckte lillpojken som skulle till skolan och sa att han fick fixa frukosten själv eftersom jag var tvungen att ligga ned. Jag visste inte va jag trodde då men jag hade mina tankar åt migrän hållet om man säger så. Så fort jag reste mig upp riktigt svartnade det för ögonen och det kändes som omjag hade åkt kaffekopparna på Liseberg flera gånger om. När dottern vaknar en timme senare valde jag att ringa hem Älsklingen så att han kunde ta hand om lillhönan. Hon gnällde och sa - Mamma, jag behöver verkligen frukost nu annars dör jag. Inget val....In på toa, tvätta händerna och sedan sprita. Gick upp till köket och tag fram bröd, mjölk och pålägg. Jag sa till tjejen att hon fick bre smörgåsen själv ifall jag kunde bära någon smitta. Då plötsligt kom Älskling innanför dörren och i samma ögonblick var jag tvungen att snabbt ta mig till toaletten där nere där jag kräktes det lilla som fanns i magen. Sedan låg jag utslagen med huvudvärk hela dagen.....Magsjuka eller inte. Vågar i alla fall inte chansa utan tog ledigt idag också för att inte riskera att smitta barnen på förskolan.

Det värsta är nog att jag är så rastlös. Jag känner mig ju pigg idag och längtar efter solens strålar som lyser där ute. Gissar på att det blir en promenad i eftermiddag när älsklingen kommit hem i alla fall. Nu på morgonen har jag pratat lite med min lillebror i telefonen. Han är så go han! Han kan ringa ibland och bara fråga vad man gör för att sedan lägga på :-) Idag var han också rastlös och hade nog lust att prata lite mer..... Tror vi pratade i över en timma! Jag älskar verkligen min bror, han betyder himla mycket för mig. Vi har gått igenom så mycket han och jag och jag har nästan alltid funnits brevid honom i vår uppväxt. Brorsan är än så länge bara 24 år och vill leva livet och vara "fri" men en dag hoppas jag att han hittar en tjej som han kan vara lycklig med, vill leva med och skaffa barn med. Jag älskar dig brorsan och kommer alltid finnas brevid dig när dig behöver det <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar