Etiketter

torsdag 23 februari 2012

Grattis Viktoria och Daniel

Hej på er!!

Äntligen lite egentid framför datorn. Har varit dåligt med det de senaste veckorna. Jag vet inte vad det är men jag är inne i nån form av stressperiod just nu. Allt i skolan känns bara övermäktigt och jag är inte alls på hugget vad gäller den biten. Jag känner mig enorm stressad över allt som behövs göras, men jag får ändå inget gjort. Imorgon har jag bestämt mig för att åka in hyfsat tidigt till biblan och läsa ur de böcker jag inte har hemma. Jag måste komma igång!!!

Samtidigt som jag känner att jag är inne i en stressig zon känner jag en otrolig lycka. Jag har roligt varje dag och är glad att jag får ha det. Mycket tack vare mina underbara klasskompisar och deras underbara sätt <3 Sååå roligt! Kommer sakna varenda en av dem när skolan är slut! Annat som gör mig glad är mina barn, så klart :-) och min goa bättre hälft ;-) och sist men inte mina vänner hemma. Ni alla förgyller mina dagar och gör mig lycklig!!! Det må låta klyshigt, men jag överdriver inte en smula!!!

Idag har en prinsessa blivit född! Härligt tycker jag och gläds med Viktoria och Daniel. Vad som jag dock anser är himla tråkigt är alla fula kommentarer på facebook om denna prinsessa och hennes familj. Jag tillhör dem som kanske tycker att kungafamiljen inte gör någon större nytta i detta moderna nutida samhälle vi lever i men jag tycker det är för himla tragiskt att folk tror att kungafamiljen bara ligger på sofflocket och äter ostron på silverfat i en röd gustaviansk soffa. Jag anser att det finns annat att vara förbannad över i dagens samhälle!!! Finns andra saker som kostar samhället mer pengar är kungahuset, som latmaska till exempel!! Roligt med lite debatt dock. Har upptäckt att det är något som jag tycker är himla intressant. Så härligt att få höra andras tankar och dela med sig av sina egna. Tillsammans skapar vi kunskap!!

Snacka om att Viktoria är snabbt uppe på benen och ser lika fräsch ut som en nyponros! Sådär såg jag minsann inte ut 12 timmar efter mina förlossninger ;-)
Grattis till Daniel och Viktoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar