Etiketter

måndag 27 februari 2012

Egengjorda servettringar

Har länge velat ha ett par fina servettringar men har inte hittat några fina. Å har jag hittat några så har de kostat skjortan. Fick ett litet skaparryck häromdagen och gjorde mina egna servettringar. Ett totalkostnad på 115 kr men då har jag ändå material över så jag kan göra andra saker. Här får du tips om du också vill göra.....

Detta behövs....

Profiltråd, spoltråd, gammalt armband eller pärlor, lim, avbitartång och en rundtång



Snurra profiltråder två varv i önskad storlek och snurra runt med spoltråden. Är det svårt? Gör som jag, forma runt ett glas

Forma ett hjärta eller annat med profiltråden. Jag har valt att fästa hjärtats ändar i ett pärla med lite lim i varje ände.


Dra spoltråden kors och tvärs igenom och under och över hjärtat och trä då och då på några pärlor efter önskad mängd.

Fäst hjärtat på den runda ringen med spoltråd.

Klart! Visst blev de fina??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar