Etiketter

söndag 11 september 2011

Butterfly tattoo

Jösses vad en vecka kan gå fort! Svisch sa det bara å så var det söndag igen. Söndagar är egentligen en riktigt tråkdag, dagen innan slitiga veckan kommer och så känns den alltid så lång och seg. Det bästa med söndagar är trots allt dansen tycker jag. Nu dansar jag ju egentligen inte på söndagar men att få vara med på kurserna som hjälpdansare då och då är faktiskt riktigt skoj. Idag startade habosportdansare.se sina kurser och jag ville självklart vara på plats. Speciellt när en god vän till mig dessutom genomförde sin första buggkurs som instruktör. Riktigt bra jobbat tycker jag!! Jag älskar dans något så in i norden och skulle mycket gärna också vilja bli instruktör och få glädjen att lära andra utöva något som är så skoj och så bra för kropp och själ.....men tyvärr räcker dygnets 24 timmar inte riktigt till. Jag har ju faktiskt ett annat liv också. Ett liv som mamma, dotter, syster student och fru. Jag vill ju kunna hinna dansa lite själv också så jag nöjer mig än så länge som hjälpdansare :-)

Har haft en kanon lugn helg med bara massa slapp :-) Gött med sådana helger emellanåt. I fredags var jag hemma hos en kompis och drack lite vin och tjatade lite skit. Egentligen är det inte min kompis från början utan en sån där kompis-kompis men det visade sig att vi hade en hel del gemensamt. En super go tjej helt enkelt ;-) Blir säkert fler vinkvällar framöver. Grabben var på bio igår tillsammans med en kompis på smurfarna 3D där filmen fick betyget godkänd. För att få lite kultur till vardagen har vi också varit på teaterbesök här på orten. En "lilla Anna" föreställning som var helt underbar. Vilken fantastisk skåderspelerska! Tråkigt bara att fler bybor inte dök upp. Det är ju faktiskt riktigt skoj att vår kommun ordnar sånt här för våra barn, men men jag ska inte säga något. Hade det inte varit för bästaste vännen P hade jag förmodligen inte fått erfara denna sort kultur en enda gång. För på något sätt så har hon alltid koll på när det händer grejer här i Habowood.

Jaaa just det....gjorde ju min tatuering i fredags också. Bild kommer nedan. Jag har länge velat ha en tatuering bakom örat men inte riktigt vetat vad, hur och när men som sagt så slog jag till i fredags. Jag var lite nervös, inte så mycket för smärtan kanske men för att något skulle gå fel. Killen som tatuerade mig har inte tatuerat speciellt länge och det är ju  inte så lätt att göra om eller ta bort en tatuering som blivit "fel". Dessutom inte när den sitter på en sådan plats som den gör. Hur som helt gjorde det varken ont eller blev några större fel. Jag känner mig helt klart nöjd! Tror att den kommer bli kanonfin sen när alla skorpor och skit e borta :-D


Eftersom jag missade avsnittet av idol nu tidigare ikväll får det bli tv4play i soffan nu. Ha det fint gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar